Česká Republika

Česká Republika

ING Wholesale Banking

Základní čistý hospodářský výsledek ING za první čtvrtletí roku 2016 činí 842 mil. eur

Strategie Think Forward nadále zlepšuje zákaznickou zkušenost a přispívá k růstu obchodů

  • Zesílil se důraz na inovace s dalšími investicemi do vývoje vlastních technologií a do spolupráce s technologickými firmami působícími ve finančním sektoru.
  • V čistém vyjádření získala ING Bank v prvním čtvrtletí 2016 klientské vklady o objemu 8,8 mld. eur a hlavní úvěrové byznysy zaznamenaly růst o 7,1 mld. eur.

 

Základní čistý hospodářský výsledek ING Bank za první čtvrtletí 2016 činí 842 mil. eur navzdory výraznému zvýšení nákladů spojených s plněním regulačních požadavků

  • Základní výsledek před zdaněním činí 1,186 mil. eur, přičemž bez regulačních nákladů o objemu 496 mil. eur by to bylo 1,682 mil. eur.
  • Čistý úrokový příjem vzrostl díky vyššímu objemu úvěrů a vyšší úrokové marži, příjem z provizí se udržel na dobré úrovni.
  • Kvalita úvěrového portfolia se zlepšila: rizikové náklady dále klesají a poměr nesplácených úvěrů klesl na 2,3 %.

 

Čistý výsledek ING Group za první čtvrtletí 2016 dosáhl, se započtením zisku z lednového prodeje NN Group, 1,257 mil. eur (0,32 eur na akcii)

  • Odprodejem akcií NN v lednu a dubnu 2016 skupina završila kroky směřující k restrukturalizaci a ke strategické změně pozice.
  • Solvenční ukazatel CET 1 na bázi fully-loaded dosáhl 12,9 %, ve srovnání s 12,7 % ke konci minulého roku.

 

Prohlášení generálního ředitele

„Prostředí digitálního bankovnictví nikdy nebylo dynamičtější než dnes,“ uvedl Ralph Hamers, generální ředitel ING Group. „Zákazníci přecházejí na jiné způsoby interakce s bankou, což nás nutí k větší flexibilitě a reaktivitě. Díky strategii Think Forward jsme se k této výzvě postavili čelem a více než 34 milionům zákazníkům na celém světě poskytujeme inovativní zkušenosti.“


„Nedávný výsledek Net Promoter Scores ukazuje, že v sedmi zemích za sebou necháváme všechny konkurenty. Tento projev uznání svědčí o tom, že ING plní to, k čemu se klientům ve své strategii zavázala. Zároveň nás motivuje nepolevovat v naší snaze o neustálé zlepšování tak, abychom naplňovali naše poslání podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání."


„V prvním čtvrtletí 2016 jsme dále investovali do klientsky přívětivých technologií a do spolupráce s externími partnery. Jako první banka ve Francii jsme na trh uvedli digitálního finančního poradce s názvem Coach Epargne, který klientům pomůže rozhodovat o spoření a investicích kvalifikovaněji. V Nizozemsku jsme v laboratoři Ondernemerslab začali spolupracovat s malými firmami na vývoji nových služeb, které budou vyhovovat jejich obchodním potřebám v oblastech jako finance a marketing. Pokud jde o Wholesale Banking, rozšířili jsme paletu služeb na digitální platformě InsideBusiness a zpřístupnili jsme ji také ve Velké Británii a Irsku. Tamní klienti tak mohou své finance spravovat kdykoli a kdekoli.“


„Aktivně monitorujeme vývoj ve finančně-technologickém sektoru a jsme schopni rychle reagovat na příležitosti, které by mohly zlepšit zákaznickou zkušenost. Momentálně spolupracujeme se zhruba 45 firmami, které vyvíjejí inovativní řešení v rámci bankovních služeb jako správa financí, platby, půjčky a snadné používání mobilních aplikací pro nové uživatele. Sedm start-upů v belgické iniciativě ING Fintech Village například testuje životaschopnost svých konceptů a dalším čtyřem totéž umožňuje nizozemské Innovation Studio. Tyto otevřené programy zahrnují řadu partnerů, kteří poskytují přístup ke svým sítím, což umožňuje zrychlit vývojovou fázi start-upů.“


„Silný důraz na klienty posiluje obchodní dynamiku našich aktivit. Během prvního čtvrtletí 2016 svěřili klienti ING v čistém vyjádření o 8,8 mld. eur vyšší vklady, zatímco čisté úvěry vzrostly o 7,1 mld. eur. Marže se udržely na zdravé úrovni a přispěly k vyšším čistým úrokovým příjmům. Zlepšila se i kvalita úvěrového portfolia, o čemž svědčí nižší rizikové náklady a další pokles poměru nesplácených úvěrů. Solidní základní zisk před zdaněním o objemu 1,186 mil. eur odráží všechny tyto faktory a také regulační náklady ve výši 496 mil. eur. Očekává se, že tyto náklady v roce 2016 vzrostou o více než 300 mil. eur na zhruba 960 mil. eur, a ovlivní tedy náš poměr nákladů a výnosů. Snažíme se však najít způsob, jak tyto zvýšené náklady vykompenzovat.“


V lednu a dubnu 2016 jsme prodali zbývající podíl v NN Group, čímž jsme završili jak program odprodeje, tak strategickou změnu pozice skupiny. Se započtením čistého zisku z lednového prodeje akcií NN Group dosáhl čistý výsledek ING Group za první čtvrtletí 1,257 mil. eur. ING Group zakončila čtvrtletí dobrou úrovní solvenčního ukazatele CET 1 na bázi fully-loaded, konkrétně 12,9 % (s vyloučením čistého zisku za první čtvrtletí a dopadu dubnového prodeje akcií NN). Díky solidní kapitálové a likviditní pozici máme veškeré předpoklady pro to, abychom se přizpůsobili neustále se vyvíjejícímu regulačnímu prostředí.“


„Do budoucna hodláme zrychlit provádění strategie Think Forward. Jsem vděčný našim zaměstnancům za nasazení, s nímž klientům poskytují vysoce kvalitní služby. Naše priority jsou jasné a já věřím, že díky silnému portfoliu obchodních aktivit budeme nadále schopni prospívat klientům a zajišťovat akcionářům udržitelnou návratnost.“